måndag 11 juli 2011

Yoko Ono, Bob Dylan och känsliga kor

Mest för att ha någonting i bakgrunden när jag pysslar med tvätten trycker jag på att jodå, jag vill lyssna på dagens sommarpratare på SR's hemsida. Det är den här mannen. Han är jägmästare, och det var jag tvungen att googla för att få riktigt kläm på. Underfundig och med en hel del historier, och mycket bra musik! Tänk att Yoko Ono och John Lennon har haft 100 kor tillsammans på en gård utanför New York, ja man lär sej nåt nytt varje dag.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Min pappas chef var jägmästare, så det hade jag bra kläm på.

Och vilket intressant program det var och vilken härlig röst denne sommarpratare hade och suverän musik!

Vi tyckte väldigt mycket om det.

Steel City Anna sa...

Väldigt intressant tyckte jag också! Han hade mycket vettigt att säga :)

Monica sa...

Jag tänkte att det här är nog inget särskilt men pysslade i köket, skurade golvet bl a i stugan och lyssnade, var väldigt bra, mycket intressant tyckte jag med.

Steel City Anna sa...

Det är svårt att veta vilka som är bra, det tar ju tid att lyssna så det är lätt att missa guldkornen. Nu lyssnar jag på Gustaf från Tillsammans och det är väl sådär ...

Mimmi sa...

Tyckte också mycket om programmet. Lyssnade i efterhand på det idag och när jag googlade för att veta mer om honom, hittade jag din sida.
Mycket roligt att läsa! Tack

Steel City Anna sa...

Tack Mimmi och välkommen!