fredag 15 juli 2011

Funderingar mot dagens slut

En sjuksköterska undrar om jag är från Wales när hon ringer i telefon i ett ärende på jobbet. Hon lät så glad för det. Jag skulle kanske ha sagt ja. Dock, på väg ut från receptionen ropar en besökare efter mej 'ursäkta, är du svensk!'. Ganska förvirrad tänker jag att hur kan detta plötsligt vara så tydligt? 'Väskan', säger hon och ler. Och det visar sej att hon var från Göteborg! På kvällen från jag sms från en irländsk vän som glatt har upptäckt Claes Ohlsons i Doncaster och tycker att det är en fin-fin affär, han är iallafall på det klara med att både den och jag är från Sverige. En person som vi stödjer ser min röda skor och undrar om det kanske är så att jag är Dorothy från the Wizard of Oz på fritiden, när jag går hem från kontoret. Lätt personlighetsförvirrad lyssnar jag nu på dagens sommarprat.

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Monica sa...

Det var många turer:-) och Clas Ohlson i Doncaster var ju nära:-)

Steel City Anna sa...

Herr sommarpratare får för övrigt gärna ha sin manliga TV-kanal. Blir ju lite svårt att kontrollera att det bara är män som tittar på den. Han får införa nån typ av system :)

Trillingnöten sa...

Haha, vad roligt! Vissa dagar blir man liksom bara uppmärksammad för de mest konstiga saker och andra dagar är man helt anonym känns det som :)

Monica sa...

Han var lite rolig med sitt och kändes som han var besviken på mycket. Vet inte om han blir gladare av en manlig TV-kanal;-), tror mer han skulle behöva lära känna fler kvinnor:-)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Ja, visst är det kosntigt!

Mamma: Enklast vore det kanske att bo med en annan karl så kunde de prata om krig och racing hela dagarna i ett hem helt fritt från inredning.