måndag 25 juli 2011

Sju år

Maken valde vigselringar och tog i hemlighet med sej en av mina ringar till Prag för att få rätt mått.
Idag är det vår fjärde bröllopsdag och det sjunde året tillsammans. Det här inlägget får hamna under etiketten 'Resor' eftersom det är den längsta och mest modiga resa jag har tagit mej an, och som på många sätt blev istället för de många andra bokstavliga resor jag hade tänkt mej - det blev istället en resa hem, som dock alltid är en pågående färd. Det går att hoppa av. Det går att resa iväg. Det är ett ständigt val, att välja varandra. Och ett ständigt mod, att visa varandra hela spektrumet av sej själv. Och som alltid, när jag letar i den höga lyriken efter något som speglar hur jag känner, hittar jag det istället på pricken i det banala.

I see your true colours, that's why I love you. Don't be afraid to let them show. Your true colours are beautiful, like a rainbow. Show me your colours. Show me your rainbow.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Gratulerar! Fyra år :) Hoppas ni får en superfin dag!

Monica sa...

Vackert skriver du. Varma kramar från mamma och pappa till er två <3<3<3

Steel City Anna sa...

Tackar :)