söndag 10 juli 2011

Sommarkväll vid Ladybower

I Peak District mellan Manchester och Sheffield finns den här vackra sjön som man tyvärr inte får bada i eftersom det är en vattenreservoir - detta är fallet med de flesta engelska sjöar. Jag har aldrig känt mej så långt ifrån vatten som på den här ön vilket är ganska ironiskt. Otroligt bildskönt är det iallafall, med mjuka kullar, frodig grönska och de söta små fåren som bräker. Vackrare än såhär blir inte sommaren!
Pil mot evigheten, eller Manchester iallafall. Går man tillräckligt länge över kullarna så kommer man dit

Strålande blå himmel
Somrigt!
En skogsväg kantad av lärkträd

5 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jättefint! Sommar är verkligen härlig. Finns det nåt ställe där man kan bada undrar jag? Med tanke på vattensituationen och alla reservoarer?

Elisabet. sa...

Men varför får man inte bada av den anledningen, att det är en reservoar, menar jag ...? Det förstår jag inte.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Det finns en och annan utomhuspool med ingen i city. Man kan åka till havet, östkusten är närmast för oss men tar nästan två timmar med tåg. Jag saknar verkligen naturligt vatten och sandstränder!

Elisabet: Det är mycket undervattensströmmar och väldigt djupt, sen är det största källan till drickvatten i regionen. Det händer titt som tätt att ungdomar hoppar i och drunknar efter att de fått för sej hoppa i ...

Monica sa...

Åh så vackert!

Steel City Anna sa...

Tänkte vi kan åka dit när du kommer!