torsdag 7 juli 2011

Inte bara bacon

 När jag var i Sverige senast uppstod en viss kött-diskussion när jag åt middag med några barndomsvänner. Jag tycker mycket om kött och äter ganska mycket kött. Det kan hända att jag sa att jag äter kött varje dag, men det är inte riktigt sant. För att lugna mina mer miljöengagerade vänner så lägger jag upp detta bildbevis på att vissa dagar äter jag helt och hållet vegetariskt. Ganska många dagar faktiskt. Detta inlägg tillägnas er. Det var för övrigt gott med haloumiburgarna.
Rösti med hommus, chili och sallad
Ugnsrostade grönsaker (morötter, lök, potatis, paprika och tomater) med fetaost

4 kommentarer:

Monica sa...

Mumsigt gott ser det ut och vackert:-) kött är gott ibland det med.

Steel City Anna sa...

Kött är väldigt gott men fetaost är himla gott också ... Bacon är nog det godaste jag vet. Ett liv utan bacon skulle inte vara samma sak ...

Karin sa...

Känns bra att veta! ;)
Alex har ett paket att hämta ut på Ica, spännande!

Steel City Anna sa...

Karin: haha, jag tänkte på dej där. Hoppas Alex gillar paketet :)