lördag 9 juli 2011

Dagens sommarpratare

Detta underhöll mej oerhört - dagens sommarpratare Jonas Jonasson, han som skrivit Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Nästan lika bra som Ingvar Kamprads sommarprat, jag har väl nåt småländskt i generna. Åh, tänk att sälja allt man äger och åka ut på äventyr. Synd bara att man inte äger så mycket. Himla bra musik var det också, både Beatles, Hank Williams och Monica Zetterlund. Ett sommarprat som får fart på drömmarna och får en att le.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tredje gången gill .., å, så Blogger strular ikväll! Jag lyssnade till halva programmet, sen somnade jag ute i solskenet, men ska ta reprisen ikväll. Är så dunderförkyld och eländig, så det fanns inte mycket ork kvar efter jobbet.

Trillingnöten sa...

Vad kul! Har laddat ned programmet och ska lyssna imorgon...ser fram emot det!

Steel City Anna sa...

Elisabet: det har krånglat hela dagen mest, bara det inte blir som förra gången när inlägg och kommentarer försvann ...

Trillingnöten: Jag tyckte programmet var himla kul, och intressant med.

Skogsviola sa...

Håller helt med! Ett av de bästa hittills i sommar!

Steel City Anna sa...

Jag tror jag ska lyssna igen, det var så många roliga historier :) Han hade knytit ihop programmet så bra också, det märks att han är författare.