tisdag 21 december 2010

Tre nätter före jul

En liten, liten julklappsrunda ikväll fast det egentligen inte behövs. Man kan ju alltid titta. Rean har redan börjat på en del ställen. Och julpyntet har börjat plockats bort! Innan det ens blivit jul! Nu ska det säljas nyårsfestpynt istället. Men i mataffärerna är det full julkalabalik fortfarande. Det känns nästan lite skönt, det vore obehagligt om julmaten också försvunnit innan jul. Imorgon ska jag handla det mesta av julmaten och rulla köttbullarna tror jag. Skinka har jag hittat färdiggriljerad och allting på Sainsburys, så det spar lite tid att lägga på annat matpyssel. Nu är det bara två dagar kvar till jul ...

Sheffield i juletid - karusell vid City Hall, Santa's Grotto på Fargate, lappländska lusekoftor på julmarknadenSmällkarameller - rea halva priset redan innan julan ens har börjat, fast ja förstås, i affärerna började den ju i september. Och mitt fynd - en väska som jag ska ha som en roligare version av portfölj på jobbet. I love it, ja faktiskt som jag sa till kassörskan har jag fallen in love with it och hon sa men tänk så fin, och jag viskade - det finns en till kvar i brunt ...

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja snygg är väskan, kan mor intyga;-) och härlig julstämning på stan, god mat på puben, goda ckokladpraliner hemma sen:-)

Trillingnöten sa...

Samma här! Var och julhandlade igår lite grann och då reade de ut julpynt och grejer! Jag tnker alltid att jag ska köpa sånt efter julen så att man har till nästa år. men det är inte så kul att köpa när julen preis slutat. Man är så trött på julen då tycker jag :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: det känns skönt att Sverige är lika hetsigt, haha, jag hemlängtansfantiserar om att alla fortfarande pysslar sitt eget julpynt av halm och hugger granen dan före jul :)