tisdag 28 december 2010

Förväntansfull

Jag kan inte bärga mej tills det blir 2011. Jag är så ivrig att bli av med det här året att jag känner mej riktigt exalterad över nyårsafton. Fast jag har jour och förmodligen jobbar till fem.

Imorgon börjar jag en ny tjänst på samma företag. Jag ska städa mitt skrivbord och flytta tvärsöver korridoren till ett annat rum. Jag känner att det ska bli oerhört skönt när jag har gjort det. Slänga gamla papper. Fixa iordning. Samla ihop mej inför nyårsjouren och sen blicka fram emot nästa vecka när allt äntligen är som vanligt igen. Det är alltid pressande att hålla ihop laget, schemana och allt som ska göras precis lika pockande över helgerna som alla andra dagar, fast man fortfarande ska fira och pynta och ha sej och inbilla sej att man är utsövd och uppsluppen och avslappnad. Det är befriande att man kan få vara stressad och sur igen!

Maken verkar vara ett steg före mej i nyårsplaneringen Han börjar redan tänka på vår. Den kommer nog snart den också.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag vet vad du menar! Det är skönt att kunna börja om varje år, speciellt om man har nytt jobb eller nåt annat nytt på gång.

Steel City Anna sa...

Ja, det ska bli jätteskönt!