fredag 3 december 2010

Snön ligger vit på taken

Det har inte snöat idag men en 5, 6 minusgrader har sett till att den som kom igår ligger kvar. Det har blivit halt här och där så man får gå försiktigt. Det här med att sanda har de ingen riktigt rutin på här. I gångtunneln jag var tvungen att gå via imorse för att komma till sista dagen på självförsvarskursen så hade de strösslat fläckvis med sand så man fick liksom hoppa. Så kallt som det var nu i eftermiddags kan jag inte minnas att jag varit med om här förrut. Kylan har nypt mej i kinderna och frammanat den där typiska bleka köldnupna huden med rosiga kinder - jag ser ut som mej själv igen helt enkelt. Helt i mitt element.

Och titta gärna på den här lilla videon från BBC. Gotta love the British! Fjärde bilden från start är här i Sheffield.

2 kommentarer:

Monica sa...

Vackert och mycket snö:-), är svårt att fatta att det är som här.

Steel City Anna sa...

I Skottland är det helt otroligt mycket snö! Det verkar vara ganska likt Sverige där på många sätt.