fredag 3 december 2010

Dag 17. Mitt favoritminne

Botanical Garden, Sheffield.

Minnen av särskilda situationer är inget jag fäster mej så mycket vid, men känslor kommer jag ihåg.

Vårkänslan - första vårdagen! Minnen av sånna dagar är favoriter.

Och ska det absolut vara ett specifikt minne så får det bli när jag och Matilda, då båda 6 år, planterade krokusar på förskolan, i den lilla trädgården. Jag kommer ihåg att den dagen var den absolut roligaste dagen nånsin där. Jag kommer faktiskt inte ihåg några andra förskoledagar, förutom den första, som inte var särskilt rolig så det är knappast nån favorit.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Känslor är också nåt som fastnar hos mig mer än själva minnet :) Dessutom har jag minne som en guldfisk så typ alla detaljer försvinner och jag minns saker vagt :p

Steel City Anna sa...

Det var verkligen ingen lätt uppgift att minnas just ETT favoritminne :) Jag kan minnas konstiga detaljer kopplat till känslor men inget som ger nåt större sammanhang om man skulle försöka förklara minnet :)