fredag 10 december 2010

Dag 24. Det här får mej att gråta

Jag är nog ganska lättrörd fast jag försöker låtsas att jag inte är det.

När vilt främmande människor vinner guldmedalj i någon obekant gren i OS gråter jag. När hemmafrun ser halsbandet på fotografens backspegel i Broarna i Madison County gråter jag också. Och när Skorpan får besök av den vita duvan i Bröderna Lejonhjärta.

Sen gråter jag när jag blir jätte jätte jättearg, sådär så man spricker.

Och när nånting är överrumplande orättvist.

Och när Big inte går ut ur bilen til bröllopet i Sex and the City filmen.

Och utav ensamhet och hjärtesorg och Den blomstertid nu kommer.

Ganska mycket får mej att gråta, helt enkelt.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad skönt att det finns fler! Och visst känns det lite bättre efter att man gråtit? :) Hoppas du mår bättre nu!