torsdag 23 december 2010

Dan före dan!

Lite komletteringsshopping. Kanske en julblomma. Lite matlagningsförberedelser. En promenad, kanske en publunch. Skingriljering. Uppesittarkväll. Och sen är det julafton! Jag ser fram emot julklappsöppningen som ett barn, inte så särskilt för vad jag ska få men för dom klappar som jag har köpt som jag tror blir riktiga överraskningar (vilket inte är lätt i en liten lägenhet med en make som klämmer på paketen hela december). Och så är det så skönt att vara ledig. Inatt drömde jag inte om jobbet för första gången sen i fredags, det är ett gott tecken.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Det är ju förberedelserna som är det mysiga :) Och sen att planera maten, göra den, äta den förstås. Och sist men inte minst julklappsöppningen. Det trista med makens traditioner är att man öppnar alla klappar på juldagens morgon...vi väntar ju till kvällen. Hela dagen är således spännande!

Steel City Anna sa...

Jag älskar förberedelserna, men jag älskar också julaftonskväll när allt är förbi och man kan slappna av i soffan lite däst av julmat. Jag vill gärna vänta ganska sent med julklapparna, jag skulle inte alls gilla att öppna på morgonen! Du får ta striden :)