måndag 27 december 2010

Nyårslöften

Det är ju bara några dagar kvar på det här året nu, och det är jag glad för. Nästa år tänker jag praktisera mina lärdomar från 2010 och bli mera arg, äta godare frukostar, öva på min tjurskallighet, bara göra det jag ska och inget mer, lägga mej tidigare på kvällarna, tvätta lakan oftare och inte ha dåligt samvete för att jag skrattade länge och osnällt åt Hurtigrutten-dejten i Bonde Söker Fru.

2011 vill jag ta det lugnt, inte klättra nånstans utom möligen neråt, sova mycket, försöka hitta ett tyst rum, säga nej till allt jag inte vill, laga ordentligare mat och gå promenader i Botanical Gardens och Weston Park så gott som varje dag.

2011 vill jag ska vara såhär:

Champagne. Rimfrost. Tulpaner. Bacon och ägg. Sovmorgon. Utrymme. Spegelklar. Långsam. Tråkig. Uppriktig. Ensam. Solig. Beslutsam.

Jag har skyddande stjärnor över mej stod det i ett horoskop. Ibland är det trevligt att tro på sånna.

Videoblogga ska jag iallafall inte göra.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Det låter som himla bra nyårslöften måste jag säga! Jag vågar inte ens titta på vilka jag hade för 2010...

Steel City Anna sa...

Tack :) Jag känner att jag vill göra några större förändringar i mitt liv, jag är trött på att vara stressad hunsad vårdtant redan innan 30 :)