lördag 25 december 2010

Staden ligger öde

Inte ens tomten är nog vaken i Sheffield idag. Inte ett ljud hörs, inte en människa syns, inte en enda bil. Till och med Express-Tescot är stängt, det är nog enda dagen på året ...

Det är mörkt och alldeles stilla. Och den stora julgranen vid stadshuset var redan släckt. Här lyser ett enda litet fönster och en julgran tindrar på ett hotell. Jag undrar lite grand vad alla britterna gör idag egentligen, precis som de undrade vad jag hade för mej igår.Julprogrammen på BBC avlöser varandra. Vi har tittat på Drottningens tal.


Jag har lagat engelsk inspirerad jullunch med den här besten till stek, och tittat på Gilmore Girls som jag fick i julklapp. Det har verkligen varit en stillsam jul. Nu ska jag nog titta på Stjärnorna på Slottet ...

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Visst är det lustigt och lite kusligt när allt ligger då där öde? Jag är ju van vid det i min lilla stad, varje söndag :p Men när jag var i NY var till och med NY lite öde om man jämförde med en vanlig dag...

Steel City Anna sa...

Ja, jag tyckte det var jätteläskigt! Ville fort gå hem igen :)