onsdag 12 augusti 2009

Uppvaktning och firande

Ett litet stilleben får illustrera min födelesedag, som just börjat, eller egentligen inte börjat alls för jag föddes vid ett-tiden. Igår firades jag på jobbet. Ett egenritat kort av en tjej och ett noga utvalt kort av en kille med Aspergers - precis så ser jag tydigen ut ofta på jobbet men "särskilt när du hjälper mej att storhandla". Kanelbullarna hittade jag i Örebro och kan väl ses som en liten present till mej själv. Ikväll ska jag firas av min make, och tills dess ska jag fortsätta med sysslorna nedan: Balkong, solstol, läsa alla Allas veckotidningar jag missat under semestern och så äta de underbara svenska egenhändigt importerade karamellerna "Jättesur". Perfekt!

4 kommentarer:

Zaba sa...

Grattis!

Blir lite nyfiken på Örebro anknytningen? Är ju typ därifrån och min pojken också.

Karin sa...

Hoppas räkorna kan stilla ditt kräftbegär lite grann iallafall. Puss på födelsedagen

Johanne Ländin sa...

Grattis Anna!
Hoppas att födelsedagen har varit trevlig.

/Johanne

mamma sa...

Det ser mysigt ut allt, vilken tur du hade en ledig dag på din födelsedag så du kunde fira ordentligt.Inte ofta jag ser dig i solstolen;-). "Kanelbullarna" är väldigt söta, ångrar jag inte köpte dem också. Annars har jag hittat lite smått och gott i stan, kom hem först nu, halvelva. Var kulturfestival, kollade lite, sen Djurgården runt och långt stopp på Blå Porten, otroligt fin trädgård att sitta i. A-M bodde 1 1/2 år i London, jobbade med svenska gamlingar som bott i England hela sitt liv, ganska svårt sjuka men stället fint men numera nedlagt. Hade mkt kontakt med svenska kyrkan då. Inget av detta visste jag, på jobbet hann vi aldrig prata:-)så jag visste ju inte heller att P bott och arbetat som läkare i New Delhi ett år. Annars otroligt mycket folk och stök på stan, jag tror hela Sverige är i Stockholm, men Djurgården skulle jag kunna tänka mig att bo på. Puss, nu blir det en kopp chai.