onsdag 26 augusti 2009

Blomtrassel

Denna blomma, med tjocka fuktiga blad som jag inte vet vad den heter, har jag haft en massa trassel med. Det är tänkt att vara en knubbig växt, som ett ltet träd med kraftiga bruna grenar. Men min växer så frodigt att det bara blir smala gröna grenar som dessutom slingrar sej, så att det blir som ett nystan av blad. Jag har läst nånstans att det beror på för mycket vattning. men hur ofta ska man vattna egentligen? Jag försöker vattna bara en gång i månaden, och den blir ändå sådär. Tappar den ett blad som faller i jorden rotar det sej direkt och blir en ny trasselväxt. Hjälp mej! Flera gånger har jag helt sonika klippt av hälften av grenarna, och så gjorde jag också i går. En tillfällig lösning. Nån som har nåt tips?

Pre Annas brutala behandling

Post trimmning

De stackars oönskade grenarna

1 kommentar:

mamma sa...

Tror du gör rätt med blomman, den trivs bra och växer därför. Så du måste nog klippa och toppa den som du gör. Bor den i större kruka tror jag den blir ett träd men då tar den så mycket plats också. Men kan stå på golvet förstås vid balkongfönstret.