söndag 9 augusti 2009

Sommaren är kort

Jag kan inte förstå att det bara var 6 dagar sen jag låg på stranden vid havet och tittade upp på den starkt blå himlen. Sen dess har jag jobbat 50 timmar. Kanske inte konstigt att man känner sej både sliten och zombielik. Jag stirrar på mina semesterfoton. Så många saker att sakna. Skog, björkar, blåbär, ja nästan till och med myggen och uteduschen. Ibland är det nästan bättre att skippa det man längtar efter. Det är så jobbigt efteråt. Så mycket minnen som rivs upp. Men kanske är det en lycka i att kunna sätta sej i ett plan som åker uppåt, bort och framåt. Och skapa ett eget hemma.


1 kommentar:

mamma sa...

Hej mitt hjärta, grannarna på landet hälsar så varmt, vi har umgåtts och haft trevligt. Myggen kom i flock på kvällen igår och idag med mot kvällen. I solen under dagen försvann de så det var bättre denna gång. Store A frågade efter M och hoppas de kan simma en annan gång;-) I måndags jobbade han. Ja, tiden gick så fort när ni var här även om vi hann med mycket men två veckor till hade ni och vi behövt. Tittar också på alla foton, är jätteroligt att ha dem. Puss och sov gott älsklingar.