onsdag 19 augusti 2009

Kvinnor i politiken

Fler borde det vara. Jag ska erkänna att jag i senaste valet röstade på ett visst parti endast på grund av Maud. Ja, kanske inte endast. Men Maud kan vara röd eller grön eller blå för mej, det struntar jag i. Hon är så fantastiskt gullig, snabbtänkt och entusiastisk. Politiken behöver en sån som hon. Ibland önskar jag att Gudrun Schyman vore lite mer som Maud. Då skulle jag kanske rösta på henne också. Varför Maud är så tacksam att skoja om, det förstår jag inte alls ...

Och Göran persson, fy fy fy på dej. Ingen ska vara dum mot Maud!

1 kommentar:

mamma sa...

Vad bra de är;-) det hade jag inte sett förut, så kul! Det andra, läste att i Stjärnhov bor det inga människor längre, nästan, är tydligen en avfolkningsbygd, så han har inga att härska över längre, bara Systemtanten och korna;-).