söndag 23 augusti 2009

Jag är iallafall inte en pingvin

Det är fint väder så jag gnäller verkligen inte, men det märks ändå hur jag än förtränger det, att sommaren går mot slutet. Detta är ett tydligt tecken - bara gröna växter kvar på balkongen, alla andra har blommat över. Och luften är kallare, även om solen skiner. Trist, men inte så mycket man kan göra åt saken. Eftersom jag redan kände mej deppad av detta faktum, och av att jag snart ska jobba igen en låååång vecka, så tittade jag på March of the Penguins och gladdes åt att jag iallafall inte behöver knalla över Antarktis i snöstorm. Fast sen blev jag jätterädd för leopardsälen, det är banne mej det läskigaste djur jag nånsin sett. Titta om ni vågar ...

1 kommentar:

Mamma sa...

Ja den är fruktanssvärd! Filmen är otroligt berörande, fantastisk!