tisdag 18 augusti 2009

Man vet att man åker mycket buss när ...

... busschaufförerna hälsar på en när man möts i affären. Det bor ändå en halv miljon i den här stan.

Andra iakttagelser från dagen: Har väntat länge på en asbestsanerare idag. (Ej nånstans där jag brukar vistas så ingen behöver oroa sej). Jag ringde till slut upp kontoret och väntade mej nåt i stil med "Goodafternoon, government protection against dangerous substances, how can I help?". Istället svarade en gubbe rätt och slätt: "Hiya, asbestos". Sånt kan förgylla en hel dag för mej. Men så var den också oändligt långtråkig.

Nån asbest fanns det för övrigt inte heller.

Förresten, hur coolt är inte google maps street view. Bara som en bisak. Jag skulle kunna glo där i timmar om jag hade tid.

2 kommentarer:

mamma sa...

Gulligt med busschaufförerna, gör ju livet gladare. Och tur det inte var någon asbets eller att du varit i närheten, bra du skrev det för jag blev orolig meddetsamma;-)
Puss älsklingen

Isabell sa...

Jag brukar titta pa mapquest istallet har aldrig anvant google map search.

Har bytt adress till min blogg, du kanske redan markt det??