måndag 23 mars 2009

Wilkinsons


Detta är världens bästa affär, som bara finns i norra England vad jag vet. Det är som ett mini-ikea, eller som skrutt och jox avdelningen på IKEA precis innan kassorna som män oftast hatar men som jag tycker är det bästa stället på IKEA (jag tänker på blommor, ramar, tavlor, ljus, vaser, köksredskap, muggar, helgdekorationer och allt annat krafs som inte är helt nödvändigt men trevligt för själen). Det finns även ett mycket bra och trivsamt samt prisvärt kafe här. Samt alla möjliga skönhetsprodukter, skruvar och muttrar, papper och pennor, målarfärg, godis (Karamellkungens smågodis!) och kort av alla sorter. En vecka utan Wilkinsons skulle vara som en vecka utan helg för mej. Jag undrar hur jag nånsin överlevde utan denna affär ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, och jättefina resväskor, härlig blomavdelning, fina möbler, modell nätta och lättplacerade i massivt trä, inget IKEAspån där inte. Och mitt i alltihop ekologiska kex, bröd och toppenkryddor med grinder. Till fantastiska priser. Finns det bara i norra England? Jag måste kolla upp det nu. Men Atkinsons vet jag man måste åka till Sheffield för att få uppleva:-). Hoppas du haft en bra jobbdag och trevlig kväll älskling, puss.