torsdag 12 mars 2009

Melodifestivalen - snart final!

Jag måste för sista gången i år tippa och hoppas lite inför den svenska finalen på lördag.

Jag tippar, fast jag vill vill vill inte att det ska bli så, att Måns vinner med Hope and Glory. Jag tror att hans stora konkurrenter blir Caroline af Ugglas och Malena Ernman. Sarah Dawn Finer känns som en liten joker som man inte riktigt vet vad som ska hända med. Kan hon vinna? Kan hon komma sist? Jag har ingen aning!

Molly Sanden tror jag kommer nånstans i mitten för att hon är folklig, söt och sjunger bra. Men låten är urtrist. EMD likaså tror jag, en mittenplacering. Jag tror inte att småflickorna kommer ha lika stor makt i den stora finalen som i delfinalen. Agnes hamnar nog där också.

Emilias låt är i mina öron en engelsk version av dunderfloppen Maja Gullstrands bossa-mimarlåt. Den torde komma bland de tre sista. Jag tror inte att Alcazars lite tröttsamma speedade schlager blir nån större hit heller. Och HEAT hårdrockarna - det brukar ha slutat vara spännande med långt hår och metallschlager redan innan finalen. Sofia har ju folket redan visat att dom inte vill rösta på!

Väldigt överraskande för mej själv är att jag faktiskt tycker mest om Snälla snälla ... Min magkänsla säger Ugglas, kan det bli så? Jag skulle gladeligen tippa fel och slippa Måns. Go Caroline! (Lite skämmigt tycker jag att det är att jag skulle bli ganska nöjd om Ernman vann också ...) Kolla själva på bidragen på svt.se, och jag antar att det är för mycket att hoppas på men det vore roligt att höra vad andra tycker om festivalen ... Så det är bara att kommentera!

Inga kommentarer: