måndag 30 mars 2009

Meadowhall, Meadowhell, Murderhell

Jag har skrivit om detta shoppingparadis många gånger men nu ska det ske med bilder. Stort som sjutton är det, gatorna finns utmärkta på kartan till och med. Jag avskyr ibland stället, särskilt på helgerna när jag verkligen förstår smeknamnen, men vardagar på eftermiddagar och kvällar när man inte har nåt bättre för sej är det kul att åka hit och strosa runt. Karin, hit ska vi och handla på Primark! Minst lika stort som i London, så det så, och framförallt inte lika mycket folk.

Utsikt från spårvagnsperrongen ... And at night!

Den välkända kupolen utifrån ... Och inifrån.

Vattenfall, palmer och annat tjusigt

Gigantisk parkering och entre

The Oasis, matställenas mecka, och lite dekoration utanför en av entreerna

Vår svenska stolthet H&M, Starbucks och naturligtvis Primark!

2 kommentarer:

Karin sa...

Läste detta på en blogg: "Primark är en budgetkedja som du hittar på Oxford Street i London och då menar jag BUDGET. H&M och Zara släng er i väggen, här är det nästan gratis. Men, det märks också. Det gäller att ha energi väl inne i butiken för att inte fövandlas till en rasande shopaholic. Det är folk över allt, lite Ullaredsvibbar på det hela, och man hittar mycket skräp men så finns det även små guldkorn."

Jag längtar!!! :)

Monica sa...

Hej Karin! Du kan hitta många guldkorn, inte alls mycket skräp, och det sållar vi snabbt bort. Jeans ska du köpa, är jättefina och alla! frågar var du hittat dem:-)Men nu säger Anna de har dubblat priserna nästan på jeans men det är bra pris ändå. Toppar och tröjor kan du fylla resväskan med och söta skor och väskor för nästan ingenting. Bra som presenter, folk blir jätteglada över en rolig väska. Och sovkläder av alla sorter finns, jättefina. Och fina barnkläder. Varit på Londons Primark men jag tycker Meadowhalls är bättre. Och sen inte att förglömma Primark i Sheffields city, där man kan slinka in varje dag för att kolla. Och sen komplettera allt med lite roligt från andra affärer. Lycka till men jag åker först:-) Hälsningar Annas mamma