onsdag 18 mars 2009

West Street


Gammalt blandas hej vilt med nytt på partygatan West Street

Klubbgatan nummer ett och gatan jag vandrar varje dag, till bussen, till jobbet, hem, ut, bort eller tillbaka. Tack vare (fast förmodligen är det en björntjänst) detta Tesco så nära hemma så har jag glömt bort hur man lever om man måste planera att gå till affären. Och att ha spårvagnen utanför dörren som går raka vägen till Meadowhall är en ständig frestelse för plånboken. Som tur är har jag ändå inte tid att åka dit så ofta.

Som bilderna visar är West Street en arkitektuell (om det är ett ord) katastrof, med en hysterisk blandning av 1700-, 1800-, 1900- och 2000-talsbyggnader. När man väl har vant sej blir det dock ganska charmigt. En del affärer som ligger här har varit levande i 200 år! Många pubar ligger i riktigt gamla byggnader. Sen finns det tacky lila hus med gräsliga klubbar som The Bedroom, som jag inte ids ta kort på delvis för att jag skäms (och vill förtränga alla besök av även om möhippan var rolig - jag hade diadem med rosa antenner, så nog ordat om detta).

Här kan man få sej en virtuell tur i Sheffields nattliv om någon så önskar och även se mer utav West Street.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag gjort en Virtual Tour och det var väldigt intressant. Tänkte igen att du och M bor väldigt bra mitt i City och vid den fina parken. Och lite av en ynnest att komma och bo hos er så nära allt och lättillgängligt.Det är så enkelt att ta sig ut och hem och ut igen om man vill:-).Och samla ihop påsarna antingen på ett café eller en pub eller i parken med nåt att äta i solen. Var fina vyer och så kommer man på: "ja, dit ska jag gå nästa gång igen"

Puss

Anonym sa...

Men förstås en ynnest för er också att komma till Tullinge och stugan i vildmarken:-) Det finns 150 lodjur i trakterna och två björnar, plus lite järv, varg, örn, grävlingar, ekorrar, rådjur, harar och älgar:-)Och orm inte att förglömma. Själv väntar jag på rödhaken, de är så söta och nästan tama. Och vårblommorna!
Puss

Onsitelondon sa...

Spårvagn, det är imponerande. Sånt gillar jag. Men berätta mer om möhippan nu!!!!!