måndag 2 mars 2009

Pugney Country Park

Idag har jag varit ute och gått i Pugney Country Park i Wakefield (geografi: Wakefield ligger i West Yorkshire, Sheffield i South Yorkshire). En typisk engelsk bredvid motorvägen innan man kommer in till staden park. Man måste åka bil hit och man åker hit mest för att rasta hundarna. Parken består av en konstgjord sjö med en sandad gångväg runtomkring som kantas av en planterad skog - precis som hundratals andra parker. Det finns toalett, kafe och här kan man dessutom hyra kanot om man vill. Och så finns det en liten järnväg med ett tåg för barn att kuska runt i. Detta är för engelsmännen naturen. Jag blev lite fascinerad av en alldeles enorm svan som följde efter mig. Den hade hysteriskt stora gråa fötter och gick himla skojigt. Det duggregnade och blev lerigt och var förutom svanen inte underbart kul. Men lite så kallad natur har jag ju fått se iallafall. Och en massa ovanliga fåglar - stället är tydligen känt för det. Jag hade inte kameran med mej men det går nog att föreställa sej en perfekt rund jättedamm med en mer och mer lerig gångväg runtomkring, samt ett dussin gubbar i total regnställmundering med hundar, ja och så svanen förstås ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig hört talas om parken, men nu vill jag ju åka dit och ta en titt. Och det verkar ju inte alls särskilt långt härifrån Bradford! Tack för tipset!

Anonym sa...

Hej Anna älsklingen!

Jag läste om Wakefield och såg det fanns mycket där att göra och titta på. Det stod om Wakefields Sculpture Park också, var det där ni var på bröllopsfest? Puss