torsdag 12 mars 2009

Namnsdagsfirande


Engelsmän firar inte namnsdagar, det är lite trist. De firar en del helgon på deras dagar men inte personer i största allmänhet som råkar heta samma sak. Men som svensk så ska det minsann firas, andranamn som förstanamn. Jag delar alltså glansen idag med hertigen och hertiginnan av Västergötland. Jag har fått rosor, choklad, champagne och en hemlagad gulasch, samt färska jordgubbar och hallon (mina favoriter) till efterrätt, så blir jag bara kallad ers kungliga höghet ett par gånger också så har jag fått ett minst lika bra firande! Hertigen av Västergötland gjorde för övrigt sin debut idag - han log, han vinkade och han gick bakom Viktoria. Det ni. Det tar uppenbarligen åratal av övning att behärska en sådan konst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var inte nåt dåligt namnsdagsfirande... :) Grattis i efterskott!