måndag 9 mars 2009

Botanical Gardens


En härlig vårdag var det idag och jag passade på att besöka Sheffield Botanical Gardens. Här kommer ett litet vårpotpurri! Jag bara älskar ekorren, den kom alldeles av sej själv fram till mej och hälsade fast jag inte hade någon mat att bjuda på.








Kuriosa: Björnen står symbol för att det under den viktorianska eran faktiskt fanns två riktiga björnar här i the bear pit, som damer i rosa paraplyer spatserade omkring och sneglade på. De fick flytta när ett barn ramlade ner hos dem och dödades. Tragiskt, och underligt att ingen såg några problem med att ha två stora skogsdjur i ett cementhål i en trädgård innan det hände.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt med vår, här är det grått grått grått blandat med skitig snö...

Anonym sa...

Ja, vad underbart!Så härliga foton! Slutet av februari och mars-april är rätta tiden att vara i Sheffield och uppleva vår! Kommer ihåg det från förrförra året. Nu fick jag förstås uppleva snöstorm i januari-februari, var intressant på sitt sätt. Men sedan kom våren med stormsteg hos dig, här är det otroligt segt, grått och smutsigt. Bara därför har jag köpt pärlhyacinter, tulpaner, primula och en underbar vit julros och planterar dem ute. En tant som köpte lika sa på Sabis:"men du tänker väl inte sätta ut dem?" "Joo, det tänker jag". Imorgon ska det bli en decimeter snö. Struntar jag i. Puss och kram, skickade ett namnsdagskort till dig idag och tjejen på Sabis tyckte det passade med ett nostalgifrimärke med bil och husvagn.Riktigt svenskt. Maken får titta på bilen:-)

Anonym sa...

Och vad söta ekorrarna är, lite nyfikna och pigga. Jag har mailat lite vårbilder till Karolinska så de får se också. Puss