måndag 14 juni 2010

Fick mej att le ...

Robert Gustafssons dansband Rolandz senaste CD 'Jajamän' fick mej att le stort bara av att läsa låttitellistan ... Råkade se en annons när jag läste en ofantlig mängd tanttidningar under semesterdag 3:

1.
Jajamen
2.
Har jag fel
3.
Bagaren och Charlies bror
4.
Hörru Rut
5.
Maria Magdalena
6.
Kom å gör mig lycklig
7.
Eda
8.
Mälarö kyrka
11.
Om regn faller ner
12.
En kyss per telefon
13.
När du stiger in i bussen
14.
Ska vi gå hem till dej

Döm då om min lycka när jag hittade allihop på YouTube. När du stiger in i bussen är nog min favorit ... Detta är 'Jajamän' som inte är så dum den heller:



Eurovision 2011 säger jag bara! Ställ upp Rolandz. Vi kanske vinner.

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja visst är det riktigt bra:-) Först bara som ett stort skämt men sen vet jag inte hur det utvecklats....de var ju t o m i Hågelby och spelade en danskväll, ja de kan nog ha en chans i Eurovison.

Zaba sa...

Åh "Jag hör hur de ligger..." är ju en så söt och småcharmig låt, har visserligen inte hört Rolandz versionen än.

Dansband är inte min grej men tycker det är lite småkul :)