lördag 12 juni 2010

Semesterns första dag

1. Sovmorgon till 10.

2. Tittar på TV helt godtyckligt. Ser en mycket spännande dokumentär om Farao Tutankahmon och lär mej att han förmodligen dog av malaria. Tittar sen på en dokumentär om vulkaner och lär mej att engelsmän verkligen inte kan uttala Eyafjällajökull.

3. Städar köket och fläkten.

4. Skrubbar hela badrummet.

5. Äter lunch i parken där det spelas hög musik och man kan spela fotboll på en uppblåsbar fotbollsplan (varför? ingen aning). En mycket entusiastisk tjej lyckas få mej att skriva på att jag vill ha fotbolls-VM i England 2018. Jag får ett klistermärke med englands flagga på axeln som tack.

6. Storhandlar mat.

7. Sitter på en bänk och räknar bilar.

8. Ska snart laga entrecote med potatissallad.

9. Och en prinsesstårta.

10. Och detta förvånar mej, men jag ska titta på England-USA under tiden. Och nog slulle jag bli liiiite sur om England förlorar.

3 kommentarer:

mamma Monica sa...

Vilken energi du har och bra att Pohlmans väder stämde. Tycker det gör det i både stad och land, kollar alltid "stugan" med honom och det stämmer i stort. Gjorde du prinsesstårta själv? Var det nåt särskilt firande tro? Men vila upp dig nu på din korta semester, kul att C kommer sen.

Nanna sa...

Kära DU!
Trevligt det låter med semester!
Trist att ni inte vann - det kändes så självklart före och när matchen var spelad kändes det som att US var närmare seger på någe vis. Hoppas de rycker upp sig!
Kraaamar och önskan om fler trevliga semesterdagar,
N

mamma Monica sa...

http://www.klart.se/v%C3%A4der-sheffield.html

Tror detta ska va Pohlmans väder i Sheffield, kolla om du kan ha det som bokmärke, han är vädrets bäste spåman, tydligen lägger han ned mycket arbete på detta, puss mitt hjärta, nu ska jag skicka paket;-)