fredag 28 maj 2010

Tippning inför Eurovision

Jag har fått mycket tröstande kommentarer idag på jobbet om Sveriges ovissa Eurovisionframtid. Många sa att de röstade på Sverige och tyckte att vi definitivt var bättre än Ukraina och Danmark. Men nu är det som det är. Eurovision ska det tittas på hursomhelst imorgon. Jag hoppas att Israel, Tyskland, Ryssland eller Serbien vinner. Och tippar gör jag såhär:

Top 3
Israel
Tyskland
Turkiet

Först?


4-10
Ryssland
Serbien
Island
Irland
Frankrike
Azerbaijan
Rumänien

11-15

Portugal
Norge
Grekland
Georgien
Armenien

16-20

Vitryssland
Spanien
Bosnien
Albanien
Belgien

Bottom 5

England
Ukraina
Moldavien
Danmark
Cypern

Sist?


Vilka tror ni kommer komma först respektive sist samt personlig favorit?

6 kommentarer:

mamma sa...

Jag tror jag är för dåligt insatt i detta forskningsområde:-) Men Israels låt har jag hört och den är ju bra, för övrigt håller jag mig uppdaterad här.

Elisabet. sa...

Ja, jag håller på Israel som etta, bara för att jag tycker så mycket om den låten.

(Alla på jobbet trodde att jag hade förlorat förståndet ...,-)


Sist?

Ingen aning.

Monica sa...

Nu får du studera min blogg en stund:-) tänk jag glömde alldeles bort "så ska det låta"....

Monica sa...

Måste erkänna att jag inte hört vare sig Tyskland, Ryssland eller Serbien:-) Hallå var är Karin?

Karin sa...

Jag gillar Tysklands låt! Tyckte hon lät lite som Kate Nash...
Kommer för första gången nånsin inte kolla på finalen (kommer iallafall inte ihåg att jag har missat nångång). Saknar den gamla tiden, med orkester och hederliga schlagers!

Steel City Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.