tisdag 18 maj 2010

Eurovision närmar sej ...

Sista avsnittet av Inför Eurovision sändes just. Det börjar sannerligen närma sej, semifinalerna går tisdag och torsdag nästa vecka och finalen den 29e maj. Och en magkänsla säger mej att det kan bli en fajt mellan Irland, Tyskland och Israel i finalen. Men det är tidigt att gissa ännu. De sista bidragen som analyserades var Irland, Bulgarien, Cypern, Kroatien, Georgien, Frankrike, Spanien, Tyskland, England och Norge.

Irland - härlig, härlig ballad. Jag gillar den bestämt.

Bulgarien - trist låt. Likaså Cypern och Kroatien.
Georgien var en synnerligen skrikig ballad.
Men Turkiets bidrag är inte så dumt faktiskt.


Av jättarna Frankrike, Spanien, England och Tyskland gillar jag nog Tysklands bäst om jag nu måste välja nåt.
Spaniens bidrag är ett helt galet cirkusnummer.
Englands bidrag är så ostigt att jag nästan inte vill bo här längre.
Och Frankrikes är en himla tråkig hejaramsa.

Och så Norge - jodå, det är gulligt. Och det är ännu en ballad. Bättre än Sveriges bidrag? Jo, det tycker jag faktiskt.

Vilka favoriter har ni?

1 kommentar:

mamma sa...

Irlands sång är väldigt fin!