tisdag 25 maj 2010

Semifinal 1 Resultaten

Från 17 till 10 bidrag som kommer till stora finalen:

Bosnien. Njaaaaaaa. Inte jättekul, men inte dålig heller.
Moldavien. Oj herre jisses. Vaaaaarfööööööör?
Ryssland. Jippie!!!
Grekland. Opa! Ingen överraskning.
Portugal. Tråkig låt tycker jag. Men ett stort hot för Sverige.
Vitryssland med Robert Wells. Heja!
Serbien. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Belgien. Trist.
Albanien. Inte en så dum låt.
Island. Kompisland!

Jag är glad att Ryssland och Serbien gick vidare men tycker det var synd att Lettland, Estland och Finland åkte ur. De var mycket bättre än flera av de som gick vidare. Förvånad, men inte särskilt lessen är jag över att Malta och fågelgubben åkte ur, jag trodde den var populär.

Heja Sverige på torsdag då. Jag ska rösta vilt!

2 kommentarer:

Karin sa...

Man fick inte rösta härifrån heller igår, antar att det bara är när ens eget land är med...

Karin sa...

Jag antar att man inte kan rösta på sitt eget land, det skulle ju va konstigt. Tycker det va skumt att man inte fick rösta i tisdags, förstår inte varför liksom...