lördag 8 maj 2010

Humor i Aktuellt

Förra seklet bjöd på lite roligare nyheter än bara askmoln och ekonomiska bekymmer - svt har lagt upp gamla klipp på tema tivoli.

Motvillig 52-årig reporter från Aktuellt testar nyheten "Fritt Fall" på Gröna Lund 1998. Skoj! Jag kommer väl ihåg första gången i Fritt Fall. Fallet ned var så obehagligt att jag inte ens kunde skrika av rädsla. Sympati med reportern!



Centrox - vilken rolig åkmaskin det var! Reporten pratar och rapporterar sakligt och lugnt under hela åkturen. Respekt!



Och så 60-tal på Liseberg. Å så fint de talar med varandra, direktörn och reportern.

2 kommentarer:

mamma sa...

Fritt fall "föll" vi i pappa och jag på Liseberg innan du föddes på 80-talet, ja du var inte på väg heller;-) och jag tyckte inte det var nåt särskilt, riktigt roligt, måste fått andra intressen senare:-) flera vände i kön minns jag.

Ja nu är mamma på marken igen efter askmolnsresa på låg höjd och väldigt trött, måste vara något konstigt i luften. Puss hjärtat mitt.

Karin sa...

Vilken uppvisning i för korta ljusa jeans, vita tubsockor och svarta lågskor i slutet av Centrox-inslaget. Hahaha!