torsdag 27 maj 2010

Semifinal 2 - Resultaten

Dessa länder gick vidare i kvällens semifinal:

Georgien - en av de skrikiga balladerna som inte är direkt dålig ändå
Ukraina - en ännu skrikigare samt även deprimerande ballad
Turkiet - Välförtjänt!
Israel - Såklart. Fantastisk röst, och vilka ögon ...
Irland - Mycket fin låt.
Cypern - En trist låt som ingen människa kommer komma ihåg.
Azerbaijan - Förhandsfavorit och ÄNNU en av de skrikiga balladerna
Rumänien - Tve-eggadepiano-opera-låten. Roligt!
Armenien - APRIKOSKÄRNAN! Härligt!
Danmark - Plagiatlåten ...

Och alltså inget Sweden ...

Engelska kommentatorn är mycket överraskad över det. Och upprörd! Det kommer vara en av de största nyheterna i Sverige under lång tid säger han.

Och har förmodligen ganska rätt i det.

England röstade för Sverige, en liten tröst kanske. Och jag slipper äta upp min sko - Litauen och Slovenien åkte ur. Och min oroskänsla i magen hade rätt.

Får se om min magkänsla för finalen stämmer - Israel vinner.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, Israel får gärna vinna för min del .-)

mamma sa...

Oj tänk att Sverige inte ens är med, ja jag tror också Israel har stor chans. Bra du ger rapporter så vi bara behöver titta och höra på lördag, är ju lite festligt. Men ikväll har jag pysslat med mitt nyförvärv: bloggen:-)