tisdag 31 maj 2011

Solens återkomst

En bra dag. Lång, men bra. Känner mej utvilad efter min slappardag igår. Fick choklad och grattiskort av ledningen för min award, OCH, nästan ännu bättre, svenskt godis från min kollega som besökt Norge, där hon till sin förvåning funnit svenska sura och salta jordgubb- och lakrits medaljonger. Solen sken. Det var nästan 20 grader varmt efter flera veckor av regn och moln. Jag var extra effektiv på jobbet och hann ha ett långt samtal med en kollega utan att stressa, och kunde verkligen lyssna utan avbrott. Det kändes fint. Nu väntar ett långt bad. Och en film. Och färska jordgubbar med mjölk.

5 kommentarer:

Monica sa...

Härligt alltihop:-)

Christina sa...

Det låter som en alldeles utmärkt dag.
Tänk så kul det var med Elisabets intervju - nu känns det som jag känner dig lite :-)

Trillingnöten sa...

Vilken fin dag! Allt verkade sitta där det skulle. Jordgubbar med mjölk, det måste jag fasiken käka snart. Jag är ju ledig till på tisdag efter idag så det kanske är på sin plats att fira lite :)

Elisabet. sa...

Ja, och jordgubbar ..., sicken glädje!

Steel City Anna sa...

Elisabet: Jordgubbar kan göra mej glad närsomhelst :)

Trillingnöten: vissa dagar flyter på bättre än andra, och tur är väl det :)!

Christina: Det är roligt med intervjuerna, bir det inte din tur snart? :)

Mamma: Jag blev hemskt glad för godiset speciellt :)