söndag 2 september 2018

Goodbye

Jag tror det blir så helt enkelt, farväl när det gäller denna blogg. Jag tänker fortsätta läsa hos er som jag brukar och kommentera men hos denna efter 10 år tycker jag det räcker.

Det var kul att starta den och det var kul att skriva om vägen hem, och det har jag gjort nu. Annars så är det så mycket minnen av England som jag inte orkar med.

Bloggen gav mej ett fokus och ett utlopp för min lust att skriva och fotografera. Den gav även en viss struktur i en ofta helt ostrukturerad vardag. Sen jag flyttade till Sverige har jag inte rört min kamera. Några långa ensamma dagar har jag inte heller haft. Jag har helt enkelt inte samma behov av detta forum mer.

Tack, säger jag bara! Tack till alla er som läst.

22 kommentarer:

Jimmy sa...

Tack för en fin blogg och allt du delat med dig av. Jag har med glädje läst varje inlägg. Önskar dig väl i fortsättningen!

Steel City Anna sa...

Jimmy: vad roligt att höra, vad gullig du är :)

Maggan sa...

Det är vi som ska tacka, vi trogna läsare som följt dig i många år genom olika perioder i livet. Jag kommer att sakna dig!

Trillingnöten sa...

Åh nej, vad tråkigt! Kommer att sakna dina inlägg!!

Steel City Anna sa...

Maggan: fint att du tycker så :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: glad att du bloggar igen!

Monica sa...

Tack säger mamma♡ och pappa♡, att lära känna ett land så väl är en tillgång, alla vistelser där du först rekognoscerat fantastiska platser som vi sen fick uppleva och lära oss mycket av, både om människor, natur och historia. Vardagslivet var också intressant, då, när man fortfarande kunde känna sig som brittisk i mataffärer och andra miljöer, vi hörde till. Eller svensk med för delen, vi hörde till som det med.

Väldigt mycket har vi lärt oss och fått insikt om. Tack för alla fina texter och alla underbara vackra foton. Berikande är det att lära känna ett annat land. Men då var då och nu är nu. Och tack för att du är här♡, det är underbarast av allt♡

Steel City Anna sa...

Mamma: det känns skönt och ytterligare ett steg i att avsluta en era.

Lena i Wales sa...

Men oj, Anna! Vad tråkigt! Hoppas verkligen vi trots detta inte förlorar kontakten. Skulle sakna dig mycket!

Steel City Anna sa...

Lena: jag kommer fortsätta kika in hos dej :)

Turtlan sa...

Hej och tack säger jag också som följt med i många år. Kommer ihåg att jag bl.a. fick resetips om Lanzarote. Sen livet i stålstaden och vägen hit till Sverige igen. Kul att du trivs och landat i tillvaron här i Sverige!

God fortsättning :-)

Steel City Anna sa...

Turtlan: tack detsamma :) ja, det blev många resor till Lanzarote :) det är härligt att vara hemma igen trots en nervös valvaka nu.

Jani sa...

Nej va tråkigt! gillade att kolla in på dina blogginlägg.
ha de så gött
mvh Jani

Steel City Anna sa...

Jani: kul att du gillade den! Tack detsamma :)

Annika sa...

Anna, vad tråkigt alltså. JAG kommer att sakna din blogg. SOM fan.
Hoppas du ändrar dig och börjat i nytt forum.
Gillade verkligen din blogg, ditt sätt att skriva.
Som sagt, hoppas du kommer tillbaka i ett annat forum.

Steel City Anna sa...

Annika: tack för fina ord :)

Ja, man vet aldrig om andan faller på igen. Just nu känns det bara skönt. Jag vill fokusera på nuet och framtiden och inte påminnas om allt som var.

Men jag saknar att skriva!

Elisabet. sa...

Oj! Ja, jag säger också tack! Framför allt för superfina foton och för alla promenader som du så generöst tagit med oss läsare på .., in till småbyarna och ute på landet och på pubar och loppisar och det var katten och allt annat. Hur många gånger har jag inte tyckt att turistrådet i Sheffield - om där finns något sådant - borde ha förärat dig en medalj! Hoppas av hela hjärtat att flytten hem hit blir bra, på alla möjliga sätt och vis. Att du känner dig hemma och att människor är snälla mot dig! Tack Anna!

Steel City Anna sa...

Elisabet: end of an era :) det känns rätt och bra, både med bloggen och flytten hem. Jag har stor nytta av allt jag varit med om därborta och folk här är himla snälla :)

Tack för att du läst, och för medaljen :)

Turtlan sa...

Förresten. Får man vara lite nyfiken. Jag kommer ihåg vad du ungefär arbetade med i stålstaden. Du berättade någon gång.
Blir nu nyfiken på vad ddt blev här för arbete? Ja du behöver inte skriva arbetsgivare så klart men vore kul få veta.
Har det ordnat sig med bostad också? Det kan ju vara bra mycket svårare än arbete...

Vink vink från Solastan

Steel City Anna sa...

Turtlan: jag är utbildad inom pedagogik, ledarskap, medicin och socialarbete och arbetade inom dessa områden både där och här men villkoren i vårt ännu trygga land är så mycket bättre :)

Bostad ordnar sig också :)

Anne-Marie sa...

Hej Anna,
Jag har varit borta från bloggvärlden under lång tid pga alla bränder som vi hade under sommaren och allt som följt med detta. Och nu ser jag att du har avslutat din blogg. Vad tråkigt men jag förstår att det är ett nytt kapitel för dig i Sverige.
Jag lever med frågan om jag skall fortsätta med min blogg. Har i alla fall skrivit ett sammanfattande inlägg av sommaren.
Ha det bra Anna så kanske vi “ses” på bloggarna om du fortsätter att läsa. Kram!

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, tiden, lusten och behovet finns inte längre. Däremot är det fortfarande kul att läsa andras bloggar! Tittar snart in hos dig. Kram!