tisdag 3 maj 2011

Flora och fauna

Det som jag längtar till ofta i England, det är det där att kunna gå ostört långa promenader och känna sej fri bland alla oräkneliga trädstammar och knastriga grusvägar. Dessutom hade jag glömt så mycket djur det finns överallt i Sverige, allt från mygg till grävlingar och huggormar. Jag tror jag såg ett rådjur varje dag, även i Stockholm.
Våren började försiktigt i mitten av april, inte med några svällande magnolior som här, utan med små sippor, som många tillsammans bildar de vackraste fält i vitt och blått.Här kommer ett hemlängtanscollage från moderlandet i naturens tecken.

3 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt fina dagar det var och att vi tog oss tid! Ibland eller ofta hinner våren passera utan att jag sett den. Underbart nu med fotona att minnas igen och igen.

Trillingnöten sa...

Jättefint! Och naturen har du rätt i! Maken blir titt som tätt lite förvånad av de djur man kan se från vårt fönster, trots bilar och tåg i närheten. För nån vecka sen såg vi en räv kliva över rälsen t ex...Inget sånt i England alltså?

Steel City Anna sa...

Mycket lite sånt i England, det är knappt man ser en mygga ens! :) Men fåglar finns det gott om.