måndag 30 maj 2011

Slappardag

Jag hade storartade planer för idag, denna Bank Holiday Monday. Vi hade tänkt åka ut till Peak District för långpromenad i skogen, ha picknick och gå på bio på kvällen. Men när vi vaknade upp till spöregn, jämngrå himmel och kyla bestämde vi oss för att ha en vilodag istället. Vad skönt det var! Det var nog ett år sen minst jag hade en sån här dag. Jag har inte ens tvättat en maskin kläder. Härligt!

Ledig måndagsfrukost på sängen - bacon butty och kardemummakaffe ur finaste Ida-muggen.

4 kommentarer:

Monica sa...

Det gjorde ni så alldeles rätt i:-) och så söta de är de där muggarna.

Steel City Anna sa...

Det var väldigt skönt!

Trillingnöten sa...

Nåt sånt är så skönt! Och något man borde göra oftare. Å andra sidan är det kanske just att det är så lång tid emellan som det blir speciellt?

Steel City Anna sa...

Man borde göra det oftare, men det tar liksom tid tyckr jag att varva ner sej till det stadiet. Har jag två dagar ledigt går första dan åt till en massa ärenden och att kanske göra nåt roligt man sett fram emot för att kunna ta sej igenom veckan, andra dagen blir det oftast städning och sen är man tillbaka på jobbet. Tre dagarshelger borde införas varannan vecka :)