torsdag 5 maj 2011

Inför Eurovision

Nu har Svt sänt alla de fyra avsnitten "Inför Eurovision" om alla bidrag till semifinalerna nästa vecka i världens roligaste tävling. Det som är tråkigt är att det blir färre och färre galna bidrag varje år, å andra sidan finns det flera riktigt bra (Norge, Österrike, Azerbadjan, Ungern till exempel), förvisso också flera som varken är galna eller bra (Irland, Armenien, Grekland exempelvis).

Mina favoriter i semifinal 1, är dessa:

Polen, fin låt tycker jag!


Norge, borde komma i topp!


Ungern, kanske en vinnare?


Mina favoriter i semifinal 2, är följande:

Vitryssland, jättegalen låt.


Belgien, hysteriskt udda.


Moldavien, härligt opassande!


Spanien, oöverraskande men trevligt och spanskt!


Cypern, riktigt vackert tycker jag!


Tyskland, jag gillar fortfarande Lena!


England - bästa bidraget från England på länge.


Favoriter på det hela taget är faktiskt England, Sverige, Ungern, Norge och Azerbadjan för mej, jag hoppas att nån av dessa låtar vinner!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Ooo, måste kolla in sista programmet nu!

Steel City Anna sa...

Ja gör det! Så måste du berätta vilka dina favoriter är :)