måndag 9 maj 2011

I kappsäcken

Det är ganska bökigt att packa resväskan från Sverige med alla underliga matrelaterade saker som jag gärna vill ha med mej. Jag hade nästan inga kläder, och mycket utrymme för andra grejer! Det var nästan så att det inte gick att stänga väskan men nu, en vecka senare, är jag så glad för alla svenska grejer som jag lyckades pressa ner!

I handbagaget - 4 svenska pocketböcker, massa tidningar, 3 knäckebrödsförpackningar, saltlakrits, två gigantiska Marabou chokladkakor, ostbågar, kaviar, senapssill, Viol tablettaskar och tunnbröd.
I resväskan: Massa Ekströms och pulversåser, mitt favoritsnacks Sombreros, smågodis, svenskt kaffe och Djungelvrål.
Och så alla fina saker jag köpte, min högt älskade Snusmumrik-brosch, de oemotståndliga Rörstrandmuggarna med Emil och Ida, söta tygbakelser, Carl Larsson-underlägg och roliga disktrasor (det har jag aldrig sett i England).

Ibland undrar jag vad de skulle tro om jag fastnade i tullen.

6 kommentarer:

Monica sa...

Mycket fint, det ger glädje igen att packa upp. Så söta de är Emil- och Idamuggarna. Den där affären med älgkassar och mycket annat var ett fynd:-), är mycket nöjd med den kassen. Amandas är väldigt bra också och Svea har allt man behöver;-).

Trillingnöten sa...

Olaga införande av svenskheter? haha. de skulle säkert tro att du är en galning på rymmen :) Fina saker är det i alla fall. Så väldigt svenskt!

Steel City Anna sa...

Jag har faktiskt en kompis som fastnade i australiensk tull med en tub kaviar :)

Ännu en Anna sa...

De där disktrasorna är det min svärfar som trycker. :)
Du må tro att jag har en del hemma. Det blir faktiskt mycket trevligare med dom i köket! Hur positivt laddad är en disktrasa i vanliga fall liksom?

Steel City Anna sa...

Fröken Svensson: Är det, vad kul! Du får hälsa honom att han får börja exportera till England :)

Ännu en Anna sa...

Han säljer som attan till japanerna. De är helt galna. Jag tror att Teko Tryck (som företaget heter) börjar få in foten i USA också. Där finns det tydligen ingen produkt som har samma funktion som disktrasan.

http://www.tekotryck.se/