torsdag 12 maj 2011

Mycket lokal schlageryra

Det verkar som om ingen riktigt engagerar sej i Eurovision hemma i Sverige. Det står knappt nånting alls i tidningarna, inte ens i kvällstidningarna. Blev vi så besvikna förra året att vi inte ens vågar hoppas? Jag tror då inte att ingen bryr sej, för under Melodifestivalen var det minsann skriverier och åsikter både här och där. Det är nästan så att jag känner mer yra här i England, i landet som inte bryr sej alls. Väldigt lokal yra dock, på kontoret med mina två kollegor som engagerar sej, ja kanske inte lika entusiastiskt som jag, men ändå. Jag har försökt övertyga dem om att Sverige har en fantastisk låt, fast jag inte riktigt håller med om det själv. Men klart förtjänar att gå till final, det gör den! Och Christer Björkman, han är pirrig i Dusseldorf.

Inga kommentarer: