onsdag 11 maj 2011

Semifinal 2 Eurovision 2011

Imorgon, då sänds den andra semifinalen i Eurovision - och tyvärr, har jag förstått, så får England inte rösta då. Jag kan alltså inte bidra med någon hjälp till Sveriges bidrag. Men jag hoppas, och tror, och hoppas, att det går bra ändå.

I semifinal 2 tävlar:
Jag har inga stora favoriter här, men om jag får önska så blir det dessa länder som går vidare:

(Här kan man lyssna på samtliga bidrag)
  1. Sverige
  2. Israel (gräslig låt, men det är ju Dana International!)
  3. Irland (i brist på annat, varför inte)
  4. Danmark (väldigt lik en svensk låt)
  5. Vitryssland (galen propagandalåt som är lite skoj tycker jag)
  6. Slovakien (söt låt)
  7. Estland
  8. Nederländerna
  9. Cypern
  10. Moldavien (eget, mycket eget)
Lite roligt vore det om den utdömda acapellalåten från Beligen gick vidare också ... Bosniens låt är lite mysig förstås, kanske hellre den än Irland. Nej, Irlands är roligare.

Och den här gången tänker jag tippa som jag tycker!

2 kommentarer:

Monica sa...

Bra att jag får information här för detta är nåt jag inte håller reda på själv:-), är det på lördag som hela tävlingen går med en från varje land?

Steel City Anna sa...

Ja, på lördag går finalen med 10 bidrag från varje semifinal och de fem direktkvalificerade (Tyskland, Italien, Frankrike, England och Spanien)