onsdag 18 maj 2011

Favoritlåtar

Programmet om videobutiker i Kobra igår gjorde mej nostalgisk på många sätt och vis och jag började lyssna igenom gamla CD skivor från nittiotalet när Internet föddes, det kryllade av videobutiker och jag hade spetskantade tajts i olika färger en hel sommar.

Här kommer mina favoriter. Jag vill gärna höra era!

Kanske den vackraste låten jag vet:


Kanske det mest känslomässigt rörande och uppfriskande under hela tonårstiden:


Kan inte lyssna på den här låten utan att se den gråa trappan, skåpen och den bruna dörren ut till skolgården framför mej.


Får fortfarande rysningar, av det positiva slaget, av den här låten.


Jag blir fortfarande fnittrigt glad när jag hör mmmbop ... Och de är fortfarande aktiva, bröderna Hanson! Här kan man läsa deras blogg. Vilka stiliga karlar det blivit av dem!


Till sist, en fin liten låt som jag ännu kan texten till och nynnar ibland.

5 kommentarer:

Monica sa...

Vilka minnen, så mycket fin musik och här hemma har jag tittat och mints när jag organiserat all musik. (Din far säger att mints säger man aldrig men jag gör det;-). Hanson måste jag kolla på bloggen, deras julskiva spelade jag i december förra året:-).

Trillingnöten sa...

De här låtarna tar mig tillbaka! Speciellt Hansons. Jag tänker på en varm försommarkväll med disco i parken med klasskamrater :)

Jag tänker genast på den här sången när jag "går tillbaka"...
http://www.youtube.com/watch?v=unxn6yL_DDg

Jag gillade den massor vid en tidpunkt i mitt liv.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Boyzone, meganostalgi! :)

Mamma: den julskivan är ganksa bra :)

Trillingnöten sa...

Vi hade två läger i klassen: Boyzonelägret (som jag tillhörde) och Backstreet Boys-lägret (som andra halvan tillhörde). BB-laget var helt galna och fixerade. Vi var lagom-tokiga i vårt favvoband :)

Steel City Anna sa...

För mej var det bara Take That, en kort period var det lite Backstreet Boys också :)