tisdag 3 maj 2011

Åtta saker

En liten lista från Trillingnöten - Berätta åtta saker om dej själv som inte skrivits om förrut på bloggen.

1. Mitt favoritgodis är Punchkottar, delvis för att namnet är så fröjdefullt humoristiskt.
2. Jag är ganska duktig på att rita Disney, Bamse och andra seriefigurer.
3. Min favoritblomma är styvmorsviol.
4. Jag tycker att snabbnudlar är ganska gott, uppiffade med lite färska örter t ex.
5. På fullt allvar skulle jag kunna tänka mej att åka färja till Mumindalen i Åbo och leka där en hel dag.
6. Marianne Rundström är en programledare som alltid kan få mej på gott humör. Jag vill bli som hon!
7. Den politiker som jag blev mest illa berörd av alla kategorier är Göran Persson.
8. Jag vill gärna åka till Sibirien nån gång.

En godtycklig blandning!

Jag skickar listan vidare till dessa finfina bloggare som jag vill veta mera om:

Nannas Betraktelser
Mamma
Elisabet
Ännu en Anna
Onsitelondon
The Soothing North
Maggan
och Isabell

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken fantastisk lista! Jag skrattade gott åt Mumindagen :) Jag såg dig studsa omkring framför mina ögon...hahaha. Och punchkottar! Hade jag faktiskt aldrig hört!
Vilket otroligt roligt namn! Och varför Göran Persson?

Steel City Anna sa...

Göran Persson ger mej obehagliga vibbar överhuvudtaget, och så var han dum mot Maud :)

Punchkotte är ett väldigt roligt namn, jag undrar hur de tänkte där! :)

Trillingnöten sa...

Du, jag har en "Jag mötte Lassie" till dig! En gång, för väldigt länge sen, sålde jag kokosbollar till Marianne, hemma hos henne :) Väldigt snäll och trevlig!

Steel City Anna sa...

Vad roligt, det ser man på henne tycker jag, att hon är en genuint trevlig människa :)