söndag 15 maj 2011

Ja, så var det lilla roliga slut

Nu är det slut, kaputt, avklarat. Azerbajdzjan står som segrare i årets Eurovision. Landet som Borat skämtar om i en hel film. Som hade en ganska bra låt. Men som när det gällde, live, sjöng så det sved i öronen. Lite trist, tycker jag. Och Italien! Vad hände där? Vart kom de ifrån? Med en usel version av Sinatramys. Och kom tvåa!

Men Sverige, Sverige gick det bra för. Och England höll sej iallafall på vänstra sidan poängtabellen, ett mål i sej.

Jag tippade inte jättedåligt. Bland top 5 finns Azerbajdzjan, Sverige och Danmark som jag trodde det skulle gå bra för. Irland kom på en åttonde plats. England på en elfte. Aldrig nångonsin hade jag trott att Bosnien, Ukraina och Italien skulle komma så högt. En stor överraskning. Att det gick så dåligt för Ryssland (16e plats) och favoriten Ungern (22a plats) hade jag verkligen inte heller trott.

Där ser man. Det är väl det som är själva tjusningen med Eurovision. I KSpecial kan man lära sej mer om djupet under glittret:

3 kommentarer:

Monica sa...

Kul att det gick så bra för Sverige, ännu roligare om vi vunnit:-)

Trillingnöten sa...

Jag blev också ganska chockad...först att Italien kom på andra. Som du, gillade jag den inte riktigt. Och att Ukraina, Bosnien och Irland var där uppe och nosade hela tiden och Grekland...Nae...dessutom är jag glad för Sveriges placering! Bra jobbat! Nu kan man vara lite glad i alla fall...Jag trodde att både Finland, Schweiz och Rumänien skulle komma lite högre i alla fall...

Steel City Anna sa...

Schweiz förtjänade klart bättre!