lördag 28 maj 2011

Bank Holiday Weekend

Har hunnit mycket idag. Avslutade mitt nattpass vid nio-tiden, åt en god frukost på O'Briens men närapå en hink cappucino och varm bagel med färskost och bacon, ägnade mej åt fyra timmars helhjärtad shopping (köpte ändå bara några småsaker, men det var roligt att ha tid att titta länge på allt möjligt. Funderade på den här roliga citrontoppen med trendig krage från Dorothy Perkins men bestämde mej för att den var lite för galen att ha på jobbet, och lite för fin till vardags. Men jag kanske ändrar mej.), inhandlade ingredienser till trerättersmiddag (tror det ska bli en helgtradition med trerättersmiddagar), tog ett mycket långt bad, tittade på ett mycket trevligt avsnitt av Schulman Show med Mona Sahlin (åh vad mycket roligare och ledigare hon är nu, SÅ skulle hon ha varit hela tiden, då hade hon kanske slagit gubbarna) och precis börjat inse att nu har jag inte bara söndag, utan måndag också ledigt, tack vare det underbara fenomenet Bank Holiday. Och solen börjar titta fram genom de gråa molnen. Ikväll kanske jag kan få med maken ut på cocktails, vem vet ...

Sugen att gå ut ikväll bland vilda visselpipsblåsande storrökande tanter och vingliga neonvolangsklänningsklädda kortkort-studenter blir jag när jag hör den här låten:



4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag gillar den låten skarpt! Maken blev inte så impad av den som jag :) Men jag känner också mig redo för en natt på stan när jag hör denna. Särskilt gillar jag lambada-mitten. Jag hade en sån väckarklocka en gång i tiden, som spelade lambada. i form av en kyckling. Dont ask med why.

Steel City Anna sa...

Jag tycker mycket om Lambadalåten, det känns som att bli ung på nytt :) Hade den på kassettband när jag var liten :) En sån där klocka skulle man ha!

Steel City Anna sa...

Kände mej manad att lägga till originalet, från 1989 ...

Trillingnöten sa...

Hahaha, du gjorde helt rätt :)