söndag 29 maj 2011

Trerättersmiddag

Den här trerättersmiddagen lagade jag igår kväll. Något sånt här kanske pappa kan laga till mor ikväll (mammor vill hellre bli bjudna på middag än få blommor står det här)? Men kanske byta ut den stora steken mot en laxfile. Det blev väldigt gott, särskilt rekommenderar jag att ha jordgubbar i salladen till osten, det blev fina smaker tillsammans.

Ingredienser:
Förrätt: Grillade skivor av Halloumiost på en bädd av ruccolasallad, färsk basilika, jordgubbar, physalis och soltorkade tomater med en skvätt olivolja.
Huvudrätt: Stor stek med bearnaisesås och sallad, zuccinistavar och lök.
Efterrätt: Krusbär- och vinbärspaj med färska jordgubbar, aprikoser och mascarpone.
 Smaklig måltid!

4 kommentarer:

Monica sa...

Jag får nog "äta" här:-) oj så gott det ser ut, du kanske ska starta nåt helt nytt där i Sheffield, jag kan hjälpa till en del tror jag. Maten lämnar jag till dig men jag kan inreda, renovera och hålla ordning, karlarna får bli springschasar;-)

Monica sa...

Nu har far din tittat och studerat bilderna noga, men de går nog över hans förstånd;-) mycket...han föreslår vi ska åka till matCourten där du bodde ovanför en gång, fast det vill jag inte just idag, en annan gång kanske. Och han blev hungrig när han såg allt detta du gjort så fint:-)

Steel City Anna sa...

Ni kan väl prova Robbans pizza kanske :)

Monica sa...

Ja det kom som förslag precis;-)