måndag 2 maj 2011

Fly me to the moon

Semestern är slut. Och jag är hemma igen, eller borta eller tillbaka efter två veckor i Sverige. Imorgon är jag tillbaka på kontoret. När jag åkte återigen över samma kullar och dalar som för två veckor sen så kändes det som att jag hade varit borta i en hel evighet. Å andra sidan inte - jag gick husesyn och vattnade slokande blommor men annars var allt sej likt. Fast i England har hägg och syren slagit ut och det är sådär sprakande sommarillgrönt. Det känns ovant, på något vis. Det är underligt att åka bort för att komma hem. Istället för ett fröjdefullt kviller i hjärtat var där snarare en melankolisk muminsång.

Uppländska ängar svischar förbiSheffieldska ängar passeras
Och däremellan var det himmel ...

3 kommentarer:

Monica sa...

Det känns konstigt allt, olika länder, olika hemma eller borta. Och det går så fort, när ni var i luften och fortfarande i Sverige och snart därefter i annat land. Och nu ikväll så känns avståndet.

Trillingnöten sa...

Så det är där du har hållit hus :) In da Sveden :) Det är en skum känsla att åka och hälsa på där man växte upp, men sen åka hem där man har sitt liv nu. Speciellt när man bor i ett annat land!

Steel City Anna sa...

Det är där jag har hållit hus! Fast redan så känns det långt borta, det blir så när man liksom ramlar in på jobbet från flyget nästan ...