onsdag 11 maj 2011

Eurovision-besvikelse

Nähäpp, en av mina favoritlåtar - Norges bidrag - gick inte vidare. En besvikelse!

Dessa bidrag gick däremot till final:

Serbien
Litauen
Grekland
Azerbaijan
Georgien
Schweiz
Ungern
Finland
Ryssland
Island

Jag hade bara tippat 5 rätt. Dock är jag positivt överraskad att Island, Finland, Serbien och Schweiz gick vidare, det trodde jag aldrig (den lista som jag hade personligen hoppats på var mer riktig än den jag trodde skulle bli resultatet, så jag börjar tydligen tycka som folk gör mest, förutom angående Norges bidrag). Konstigt att Turkiets låt inte gick vidare, de brukar alltid vara så populära. Och att Litauens musikallåt uppskattades, det känns som evigheter sen en sån låt var med i Eurovision.

Men överlag, sjöng inte nästan samtliga artister (förutom Litauen, det kanske hon plockade poäng på) gräsligt illa live? Ungerns låt som jag tycker så mycket om, blev många gånger sämre till exempel. Och samma sak hände med Norges låt om man ska vara ärlig. Trist.

Inga kommentarer: