onsdag 1 juni 2011

Sommarrabatt

Det är soligt igen! Vallmo och prästkragar blommar överallt. Det är juni, och sommar, och varmt! Idag har vi en av de årliga vårutflykterna med jobbet. Det ska bli roligt. En dag utanför kontorets väggar, det känns nästan som permission!

Så känns det nog för eleverna i den här gamla vackra skolan också, när de snart får sommarlov. Den fina grönområdet har de anlagt själva, och den lilla bänken.

Jag tycker så hemskt mycket om tornet med ringklockorna i, och de klöverformade små fönstren. Det är annat det än den röda folkhems-bräd-barack som jag gick i skolan i. Men det förstås, det finns nåt fint i den med.

Hoppas att juni fortsätter på detta viset.

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken fin skola det är! Och hoppas du får en riktigt ljuvlig dag idag:-)

Steel City Anna sa...

Det var en trevlig med utmattande dag :)

Monica sa...

Ja du måste berätta sen i telefon:-) om Cleethorpes som jag tagit tåget mot hur många gånger som helst men hoppat av i Sheffield och tänkt varje gång, undrar hur det ser ut där i Cleethorpes:-)

Steel City Anna sa...

Jag har ett inlägg här om Cleethorpes när jag och Cecilia var där: http://steelcityanna.blogspot.com/2010/06/cleethorpes.html